Maarif Davamız
Öğretmenler ve eğitim yöneticileri alanı
Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri, itibarı ve temel değerleri (sevgi, şefkat, merhamet,sagı heyecan, azim, kararlılık, sabır, sebat, fedakarlık) ihtiva eden bir kitap okunarak değerlendirilir.
Seçilen Kitap: Nurettin Topçu, Türkiye'nin Maarif Davası
Kitap öğretmenlerimiz ve idarecilerimiz tarafından okunmuştur.
Yapılan değerlendirme:
Kitap yazarın eğitimle ilgili makaleleri ve konferanslarından oluşmaktadır. Ülkemizde son iki yüzyıldır eğitimde batı taklit edilmektedir
fakat batidaki okullar insanın manevi yönünü ahlaki ilkelerini ihmal eden okullardır. Batıda hümanizm ve romantizm akımları hakimdir ama
bunlar aslinda maddeci bir bakış açısına sahiptir. Eğitimi ele alırken muallim talebe ders ve mektep açısından ele alınmalıdır. Bunların olması
gereken nitelikleri yazar tarafindan sayılmıştır. Bilimi ve yaşanan teknik gelişmeleri ihmal etmeyen ama bunları merkeze amayan ahlakı merkeze alan bir eğitim anlayışı ülkemiz gerekli olandır.
Sonuç olarak Türkiye’nin Maarif Davası, Türkiye’nin en büyük kanayan yarası olan eğitimin formatının ve içeriğinin nasıl düzeltilmesi gerektiği üzerine yazılmış çok değerli bir kitaptır.